وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۳ ارديبهشت ۹۸، ۰۸:۴۶ - پریسا نامجو
    عالی
طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

تشکر از مجیدکچل سیگاری در مجله معتبر بین‌المللی Elsevier

سعید رمضانی | جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶ ق.ظ

الزویر یکی از بزرگترین ناشرین علمی در جهان است که از ۱۸۸۰ فعالیت دارد. تصویر زیر، مقاله‌ای است که در سال ۲۰۱۱ در این نشریه با عنوان «Theoretical study of the effect of Casimir force, elastic boundary conditions and size dependency on the pull-in instability of beam-type NEMS» چاپ شده.

در قسمت تقدیر، نویسندگان از «مجید کچل سیگاری قبلا، مجیدکچل سیگاری فعلا، سعید صابونات آب و حموم بروبچ و محسنی مارانگونی برای حمایت و رسیدگی‌شان» تشکر کرده‌اند (:

ویرایش ۲۷ شهریور ۱۳۹۲:

حالا چرا این اتفاق افتاده است؟ این را آقای آبادیان در جوابیه‌ای که به یکی از اساتید شریف فرستاده، کامل توضیح داده:

تشکر از کچل قبل از سیگار

جناب آقای دکتر -

با سلام و احترام

موضوع : مقاله چاپ شده در مجله Physica E (2011) 979-988

پس از گذشت بیش از دو سال از انتشار مقاله، مدتی است دوستانی از روی آگاهی یا عدم آگاهی با دستمایه قراردادن قسمت "تشکر" (Acknowledgement) مقاله، ابهاماتی را در مورد درستی این مقاله ارائه کرده اند. قبل از توضیح در مورد قسمت "تشکر" مقاله به اطلاع میرساند که این مقاله جزء 25 Hot paper  مجله است (مراجعه کنید به لینک زیر) و تا کنون بارها توسط سایر محققین  آدرس­دهی شده است. ساختار اصلی این مقاله بدون هیچ اشکال علمی بوده و تنها اشکال اساسی که در این مقاله وجود دارد، فقدان زیرنویس شکلها است که متاسفانه در هنگام پروف از چشم دور ماند. در ضمن تا آنجا که موتورهای جستجو بیان میکند، این مقاله نخستین مقاله ای است که علاوه بر در نظر گرفتن اثر اندازه (size effect) در معادلات ناپایداری سیستم های الکترومکانیکی نانومتری، حل نیمه تحلیلی برای آن ارائه کرده است و به نوعی یک مقاله پیشتاز (Pioneering) محسوب میشود.

http://top25.sciencedirect.com/subject/physics-and-astronomy/21/journal/physica-e-low-dimensional-systems-and-nanostructures/13869477/archive/31

و اما داستان کلمات مورد اشاره در قسمت "تشکر" (acknowledgement):

در حدود سه سال پیش در دوره آموزشی "آموزش مقاله نویسی"  برای گروهی از دوستان  و همکاران جوان دانشگاهی، پیشنویس متن این مقاله و یک مقاله دیگر به عنوان متن نمونه در اختیار شرکتکنندگان کلاس قرار داده شد تا دو هدف برآورده شود:

نخست آنکه آموزش مقاله نویسی روی مقالات کاملا واقعی و آماده ارسال صورت گیرد. 

دوم آنکه اشتباهات احتمالی که از چشم نویسندگان دورمانده بود نیز در حین بحث گروهی کشف شود.

شیوه کار کلاس به نحوی بود که شرکت کنندگان در قالب گروههای 3  نفره  گروهبندی شدند. به شرکتکنندگان گفته شد تا برای گروه خود اسم (حتی طنز) انتخاب کنند و در مدت 3 ساعت کار کلاسی، به تحلیل و بررسی قسمتهای مختلف مقاله پرداختند. به گروههایی که بتوانند حداقل یک غلط از بخشهای مقاله کشف کنند، وعده قدردانی در بخش "تشکر" مقاله داده شد. بعضی ازگروههای کلاس برخی نکاتی را که از چشم این جانب دور مانده بود را گوشزد کردند: مانند تجاوز تعداد لغات چکیده (abstract) از حد متعارف، غلطهای گرامری، اشتباه در فرمت رفرنسها، اشکال در شکلها.... در نهایت نیز از گروههایی که توانسته بودند حداقل یک اشکال در مقاله کشف کنند، در قسمت "تشکر" مقاله با همان اسامی طنز که خود انتخاب کرده بودند، تشکر شد. انتخاب اسامی طنز توسط گروههای دانشجویی مسئله متداولی است که به هیچ وجه غیرقانونی نبوده و بیشتر جنبه شیطنت دانشجویی دارد. به طور مثال در سالهای گذشته در مسابقات جهانی ACM تیمهای دانشجویی ایران و حتی برخی کشورهای خارجی با اسامی طنز مانند "برادران دالتون"، "میگ میگ"، "لافکادیو"،  "Don’t punish me!"، "just4fun" ظاهر شده اند (رجوع کنید به پیوست الف که اسامی تیم های مسابقات در سالهای گذشته آورده شده است). با این حال از آنجا که اسامی طنز هیچ منافاتی با قوانین ندارند، خطا شمرده نمیشوند و به هیچ وجه اسم طنز یک گروه تردیدی در رسمیت یا درستی مسابقه وارد نمیکند. نویسنده قبل از نوشتن اسامی گروهها، کلیه قوانین مربوط به تشکر را مطالعه کردم و از آنجا که طنز بودن اسم گروه با هیچ قانونی در تضاد نبود این گروهها دقیقا با اسامی بیان شده توسط خود آنها قدردانی شدند (تنها محدودیتی که اینجانب برای آنها قائل شدم، توهین آمیز نبودن اسامی بود).

یک بار در سال گذشته، پیرو نامه نگاری فردی به اسم آقای حسن زاده با مجله Physica E، به سردبیر مجله (Dr Chakraborti) توضیحات زیر ارسال شد و مسولین مجله از توضیحات نویسندگان کاملا قانع شدند. برای اطلاع و روشنتر شدن موضوع این جوابیه مجددا به پیوست (ب) آورده میشود.

در پایان از فردی با اخلاق آکادمیک مانند شما خواهشمند است همانگونه که ایمیلهایی را در ارتباط با این مقاله به همکاران خود ارسال کرده اید، این جوابیه را نیز به آنها ارسال نمایید تا مشکلی برای نویسندگان مقاله پیش نیاید. ضمنا یاداور میشود مسولیت این مسئله بر عهده اینجانب و نه سایر نویسندگان مقاله است.

با تشکر

 

پیوست الف:

لیست اسامی گروههای مسابقات ACM سال 2007. چنانکه دیده میشود اغلب اسامی گروهها طنز هستند.

http://sharif.edu/~acmicpc/acmicpc07/Roster-1up2.jsp

پیوست ب: جوابیه ارسالی به مجله Physica E در مورد مقاله مذکور

Dear Professor Chakraborty

Thank you very much for the opportunity you gave us for the explanation to the points raised by Pezhman Hassanpour. This letter was very strange to us. However, the following are our answers to all of his odd claims:

Claim I on author’s names: I am not even certain that some of the authors are real people or are aware that their names are on these papers.

Dr Hassanpour could easily find the reality of the co-authors name, their publications and working address from SCOPUS:   

I sincerely assure you that all the authors have contributed effectively in the preparation and revision process of those two papers and they fully know that their names are there.

It should be emphasized that all of the authors are aware not only about the paper but also about the letter of Dr Hassanpour. If you require, they will all send you an email (even official if needed) to confirm their awareness/contribution on the papers.

Claim II on author’s affiliations: The geographic diversity of the authors' institutions is very odd.

This is completely false and can be rejected with any native Persian professor or student.

In addition, Islamic Azad University (founded in 1982) has an enrollment of 1.5 million students; making it the world’s third largest. Islamic AzadUniversity has over 400 branches in Iran and also in U.A.E.U.K. etc. Over the years, the university has accumulated assets estimated to be worth between $20 and $25 billion. Forthermore, University of Shahrekord is the main university in the capital of the Chaharmahal and Bakhtiari Province and it’s supported by the government through Ministry of Science and Higher Education. I am very sorry that a Postdoc Research Fellow, who claims he knows Iran very well, pretends to not aware of the list of famous Universities in his homeland country and raises such a weird question.

Claim III on acknowledgments: I noticed that the acknowledgement sections of both papers are in fact some joking words that you never use in an official publication.

I don’t quite understand what he means but I guess the reader might have pointed to names Majid Kachal Sigari etc. in acknowledgement. If so, I should mention that these are the names of student research teams in my training workshop in the university. Authors should acknowledge these teams due to their help in providing useful literature, software, print and copy services, ADSL service, etc. which cost a lot for these teams. The title of the teams were chosen by students themselves and changing them is out of our hand. They might be non-formal; but, these are not to be concerned as rude to anybody, etc. I am pretty sure that this is the right of the student teams to be thanked in acknowledgement and as they were not part of an official organization or something, by no means, I didn’t want to make a joke of this matter because as the corresponding author of these papers, I really care for the reputation of my group, our affiliations and of course for Physica E.

In a fantasy form, Dr Hassanpour’s claimant is similar to saying: “Red Evils” (Manchester United Football Team) is illegal to be used in the acknowledgement of a scientific paper because this words sounds like a joke!!! Then, how should they be acknowledged otherwise??

 Claim IV on validity of the paper: This makes me suspicious that these two papers are not properly peer reviewed, and are potentially "fake papers".

We have four other accepted papers related to NEM to be publishedFurthermore, we have recently submitted four others to Physica E, IJSSD, Nano, Scientica Iraica and another to for smart materials and structures which is under revision.

To the knowledge of authors, the judgment of a paper is only based on scientific aspects (validation of results, novelty ...) and legal assessments (satisfying all rights and agreements of the journal/supported organs, …). How does Dr Hassanpour assess the fakeness of the paper only according to his personal opinion on affiliations of the authors or the title of teams being acknowledged? He does not present any evidences of fake in our papers, i.e mistake in novelty, content, method, results, conclusion, etc. or legal fails. We believe that his behavior is not academic to call our work as “Fake paper” without any scientific evidence. He has insulted both the authors and the reviewers by his weird claims. I wonder  if Dr. Hassanpour was very concerned about the fake situation of these two papers, according to his field of studies, couldn’t he raise at least one scientific error throughout the two papers already being peer reviewed by the respected referees in Physica E in at least two steps?

In the first paper (of his intention), we used MAD method to investigate the Casimir effect. This method has not been used previously by any authors to investigate the effect of Casimir force on the instability of the NEMS. The second paper modeled the size effect using modified couple stress theory. To the knowledge of authors, this is the first paper that applies this non-classic continuum theory in NEMS. Recently we submitted a new manuscript on effect of van der Waals force on multi-layer NEMS. This recent submission has applied some of the findings of these two published papers by Physica E.

In summary, I, on behalf of other authors, totally reject his claims because to my best knowledge, they are all false and only consumed time for explanation. I am sincerely sorry for this person, because he already knows us, as we did our Masters together in the same University/department during 2002-2004. Based on our previous knowledge about his characteristics in academic research, we guess that the motivation of this letter is not scientific but only based on his personal ideas. Playing with people’s reputation and wasting their time for answering non-academic false claims is not at all a good practice for a researcher who claims is very concerned about the outputs of published papers.

Meanwhile, I hope this non-academic non-evidenced supported letter has no influence on our recent and future submissions to this journal.

Sincerely yours

Abadyan

Lecturer

ایمیل آقای آبادیان / مسئول نویسنده مقاله: Abadyan@yahoo.com

  • سعید رمضانی

دانشگاه جایی است که ...

سعید رمضانی | پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴ ب.ظ

دانشگاه جایی است که

دانشگاه جایی است که یادداشت‌های استاد مستقیما به یادداشت‌های دانشجو منتقل می‌شوند، بدون آن‌که از مغز هیچ‌یک بگذرد!

ذهن ظرف نیست که

ذهن یک ظرف نیست که پر شود، بلکه آتشی است که باید مشتعل شود.

پلوتارک

هر دوی این سخنان در ویدئوی جالبی در مورد آموزش آن‌لاین نقل قول شده‌اند. این ویدئو را می‌توانید در TED ببینید و با زیرنویس فارسی دانلود کنید.

  • سعید رمضانی

تبریک، تبریک، تولد حضرت معصومه

سعید رمضانی | شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۳۱ ب.ظ

روز دختر

بدین وسیله، تولد حضرت معصومه(س) رو به تمام خانم‌های کلاس، رشته اقتصاد، دانشکده و دانشگاه تبریک عرض می‌کنم.

*چرا این عکس؟ چون هر عکس دیگه‌ای می‌تونست حساسیت خانم‌های کلاس رو برانگیزه و موجبات نوسان در رفتارشون با نویسنده بشه (:

=======================================================

به‌روزرسانی ۱۸ام شهریور ۱۳۹۲

دختران جامعه ما

متن زیر و عکس، عینا از وب‌سایت محمدرضا شعبانعلی :

تقدیم به همه دختران سرزمینم که کمتر به خاطر «خودشان» و «بودنشان» تحسین شده اند. کسانی که حتی وقتی خواستیم تحسینشان کنیم گفتیم: «میتوانند مادران خوبی باشند و جامعه ی فردا را بسازند» و فراموش کردیم که جامعه ی امروز نیز، با اشک ها و لبخندهای آنها ساخته میشود…:

 وقتی برای کودکی که در فیلم مُرد، گریست، گفتیم گریه اش دخترانه است.

وقتی با ساده ترین اتفاق، از ته دل خندید، گفتیم رفتارش دخترانه است.

وقتی با کلمات زندگی کرد و رویا پرداخت، گفتیم ذهنش دخترانه است.

وقتی که قهر کرد و میدانستیم که زود باز میگردد، گفتیم: قهرش دخترانه است.

وقتی رنگ و زیبایی را فهمید و گفت، گفتیم: نگاهش دخترانه است.

وقتی برای رابطه ای که ساخت، زندگیش را باخت، گفتیم: دوستیش دخترانه است…

همه ی آن چیزی را که از ما یک «انسان» میساخت، رفتارهای دخترانه نامیدیم. طوری که اگر رفتار دخترانه را از یک «انسان» بگیریم، دیگر «انسان» باقی نمی میماند!

اشتباه هم نگفته ایم. بی دلیل نیست که مردها، پس از سالها جستجوی بزرگی و بزرگمنشی، تکیه گاه و توانمندی، آرامش و احساس، قدرت و قاطعیت، دیر یا زود می آموزند که «بزرگمرد رویاهای آنها، فقط میتواند یک زن باشد…»

  • سعید رمضانی

برنامه دروس معارف - لیست دروس ارائه شده اقتصاد

سعید رمضانی | جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۰۶:۳۶ ب.ظ
  • سعید رمضانی

لیست خاص اساتید دروس عمومی دانشگاه سراسری تبریز

سعید رمضانی | جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۰۵ ب.ظ

 دانشگاه تبریز


این لیست، یک سال قبل و با نظرسنجی از حدود ۲۰نفر ترم‌سومی درست شده بود. امسال هم با کمی ویرایش و اضافه کردن چند نظری که در فیس‌بوک پیرامون اساتید بود، به روز شد. از دوستان خواهشمندم برای بهتر و کامل‌تر شدن این لیست، در قسمت نظرات نظر خودشون نسبت به اساتید رو اعلام کنند.

اساتید پیشنهادی:

اخلاق:رضاپورمقدم – عباس‌زاده

تفسیر: جوان هوشیار – عین‌لو

انگلیسی: ساعی

اندیشه: علوی کبیر – جوادی‌فام

انقلاب: احمدی سفیدان – احمدزاده

ادبیات: موسی زاده

تربیت بدنی: اصغرزاده

دفاع مقدس: جهان سری

اساتید غیرمحبوب:

تفسیر: صمدبهروز

اخلاق: قاسمی

تاریخ: پیغبمبردوست

 

مبانی نظری اسلام

هم‌زبان

مبانی نظری اسلام ۱

 

نمره: حدود ۱۶

غیبت اهمیت: می‌دهد. ۲نمره برای حضور می‌دهد.

۱۲۰ صفحه جزوه، در کلاس بحث و شوخی وجود دارد، اگر پایه باشید و بحث کنید نمره می‌گیرید.

اندیشه 1 و 2 فقط همزبان. خیلی باحاله (فیس‌بوک)

--------------------------------------------------------------------

جوادی فام

مبانی نظری اسلام ۱

نمره: بالا می‌توانید بگیرید.

غیبت اهمیت: متوسط به پایین

حضور غیاب نمی‌کند ولی پیش‌مطالعه می‌خواهد و اگر اسم را صدابزند و حاضر نباشید، علامت می‌زند.

--------------------------------------------------------------------

سروری

مبانی نظری اسلام ۱

نمره: حدود ۱۵. امتحان در حد کنکور سخت.

غیبت اهمیت: می‌دهد.

گیر می‌دهد. همیشه حاضرغایب می‌کند. ولی بعضی مواقع مثل روززن همین‌طوری نمره می‌دهد!

 

 

--------------------------------------------------------------------

علوی

مبانی نظری اسلام ۱

نمره: حدود ۱۷. امتحان تستی.

غیبت اهمیت: متوسط.

--------------------------------------------------------------------

سروریان

مبانی نظری اسلام ۱

نمره: ۱۶ به بالا

غیبت اهمیت: نمی‌دهد.

اگر حضور داشته باشید و بحث کنید، نمره می‌گیرید.

سروریان هر جلسه حضورغیاب می‌کنه،حضور در کلاس مهمه، امتحانش یک‌کمی سخته (فیس‌بوک)

سروریان خوب نیستتتت (فیس‌بوک)

 --------------------------------------------------------------------

علوی کبیر

مبانی نظری اسلام ۱

نمره: متوسط.  تست‌ها و سوال‌های یک کتاب خاص را در امتحان می‌دهد. به راحتی پاس می‌شود.

غیبت اهمیت:  متوسط .

کلاس کمی بهتر از خشک است. واکنش به  بحث طوری است که دانشجو بیخیال می‌شود (گرچه منظور استاد در اکثر مواقع این‌طور نیست)

--------------------------------------------------------------------

ستاری‌وند

مبانی نظری اسلام ۲

حضور غیاب زیاد مهم نیست. امتحانش سخت بود ولی نمره‌ّها خوب بود. فقط از کتاب امتحان می‌گیره و کلی راه میاد. (فیس‌بوک)

 

 

زبان عمومی

 

حسینی

زبان عمومی

نمره: حدود ۱۶

غیبت اهمیت: متوسط

--------------------------------------------------------------------

ساعی

زبان عمومی

نمره: حدود ۱۸

غیبت اهمیت: می‌دهد

کلاس خوش می‌گذرد.

--------------------------------------------------------------------

رزم‌جو

زبان عمومی

نمره: حدود ۱۴

غیبت اهمیت: متوسط

 

انقلاب اسلامی

 

رزمی

انقلاب اسلامی

نمره: حدود ۱۷

غیبت اهمیت: متوسط

در امتحان سوالات بسیار کلی می‌دهد و تا جا دارد باید پرکرد و نوشت.

--------------------------------------------------------------------

احمدزاده

انقلاب اسلامی

نمره: ۲۰ تضمینی!

غیبت اهمیت: متوسط

برای انقلاب احمدزاده خوبی. از هر لحاظی سخت‌گیر نیست! (فیس‌بوک)

احمدزاده برای انقلاب عالیه. (فیس‌بوک)

 

--------------------------------------------------------------------

احمدی سفیدان

انقلاب اسلامی

نمره: ۲۰. ۱۵ صفحه جزوه می‌دهد و امتحان تشریحی

غیبت اهمیت: متوسط

۲ نمره برای خلاصه کتاب می‌خواهد.

--------------------------------------------------------------------

شیاری

انقلاب اسلامی

نمره: حدود ۱۷

غیبت اهمیت: می‌دهد.

انقلاب هم شیاری خوبه!امتحانش مثل اب خوردن بود. (فیس‌بوک)

تفسیر موضوعی

مطهری نژاد

تفسیر موضوعی

نمره: بالا

غیبت اهمیت: می‌دهد. هر جلسه حضورغیاب می‌کند.

--------------------------------------------------------------------

عین لو

تفسیر موضوعی

نمره: همه بالای ۱۵. ۲۰ راحت می‌شود گرفت. ۲ نمره برای تحقیق. از قسمت‌های مشخصی امتحان می‌گیرد.

غیبت اهمیت: نمی‌دهد.

--------------------------------------------------------------------

جوان هوشیار

تفسیر موضوعی

نمره: حدود ۱۸

غیبت اهمیت: متوسط

یک تجربه‌ی کلاسی خوب و مفرح!

--------------------------------------------------------------------

مهدوی

تفسیر موضوعی

نمره: حدود ۱۷

غیبت اهمیت: می‌دهد

--------------------------------------------------------------------

صمدبهروز

تفسیر موضوعی

نمره: حدود ۱۵. ۲۰۰ صفحه جزوه می‌دهد

غیبت اهمیت: نمی‌دهد.

در کلاس گیر می‌دهد. یکی از تجربیات بد(یکی از) دوستان.

 

اخلاق اسلامی

کریم‌زاده

اخلاق اسلامی

نمره: حدود ۱۷. امتحان نسبتا متوسط، خوب می گیرد.

غیبت اهمیت: متوسط

از هر نفر کنفرانس می‌خواهد

--------------------------------------------------------------------

عباس‌زاده

اخلاق اسلامی

نمره: ۱۸ به بالا. از سوالات مشخص امتحان می‌گیرد

غیبت اهمیت: متوسط رو به پایین. بعد از حضورغیاب می‌توانید از کلاس بیرون بروید.

--------------------------------------------------------------------

قاسمی

اخلاق اسلامی

نمره: حدود ۱۴. از همه‌‌ی کتاب امتحات می‌گیرذ.

غیبت اهمیت: می‌دهد

کلاس‌ دل‌چسب نیست. یکی از بدخاطره‌ترین کلاس‌ها! (طبق تجربه یکی از دوستان)

--------------------------------------------------------------------

رضاپور مقدم

اخلاق اسلامی

نمره: حدود ۱۷ و بیشتر!

غیبت اهمیت: متوسط

در کلاس بگو بخند وجود دارد و کلا کلاس راحت است!

--------------------------------------------------------------------

کریمی

اخلاق اسلامی

نمره: حدود ۱۸

غیبت اهمیت: متوسط

--------------------------------------------------------------------

روحانی

اخلاق اسلامی

نمره: حدود ۱۷

غیبت اهمیت: می‌دهد. به غیبت حساس است.

ادبیات

رسمی

ادبیات

نمره: حدود ۱۵ و شاید بالاتر

غیبت اهمیت: ‌متوسط به پایین

انشا و شعر می‌خواهد و نمره می‌دهد. امتحان ملاک است و نباید روی انشا‌های کلاس سرمایه‌گزاری کرد. خوب درس می‌دهد و با مثال‌های مختلف. در کلاس اطلاعات عمومی‌تان بالا می‌رود.

--------------------------------------------------------------------

بهادری

ادبیات

نمره: یکی از دوستان حدود ۱۲ و یکی از دوستان حدود ۱۶

غیبت اهمیت: متوسط به پایین

به گفته‌ی یکی از دوستان خوب درس نمی‌دهد و زیاد غیبت می‌کند.

--------------------------------------------------------------------

خاکپور

ادبیات

نمره: حدود ۱۵

غیبت اهمیت: نمی‌دهد.

--------------------------------------------------------------------

موسوی

ادبیات

نمره: حدود ۱۷

غیبت اهمیت: متوسط

--------------------------------------------------------------------

موسی زاده

ادبیات

نمره: بالای ۱۸

غیبت اهمیت: نمی‌دهد

--------------------------------------------------------------------

منفردان

ادبیات

نمره: حدود ۱۳

غیبت اهمیت: می‌دهد

جوان است

تاریخ تحلیلی

آرزومند

تاریخ تحلیلی

نمره: حدود ۱۸. با این که از همه‌ی کتاب امتحان می‌گیرد، ولی امتحانش چندان سخت نیست. تستی است

غیبت اهمیت: متوسط رو به پایین. هر ازگاهی حاضرغایب می‌کند

--------------------------------------------------------------------

پیغمبردوست

تاریخ تحلیلی

نمره: حدود ۱۳. امتحان سخت. از توضیحات کلاسی امتحان می‌گیرد

غیبت اهمیت: نمی‌دهد

یکی از تجربیات بد(یکی از) دوستان

--------------------------------------------------------------------

مهدوی

مهدوی اخر خندس (فیس‌بوک)

امتحان مهدوی واسه تاریخ خیلی سخته - چیزی در حد المپیاد :| (فیس‌بوک)

مهدوی خیلی خوبه. نمره می‌ده (فیس‌بوک)

مهدوی عالیه امتحانش تستیه فقط باید جزوه خوب گیر بیاری ، اگرم کنفرانس بدی کلی کمک میکنه من با اینکه یک ساعت برا امتحان نخونده بودم و جزوم کلی ناقص بود 19 شدم و این نمره ای بود که به کنفرانس ام داده بود. آخر یه‌ربع مونده بود هم می‌رفتم کلاس. (فیس‌بوک)

--------------------------------------------------------------------

احسان شاکری

احسان شاکری یکی ار باجنبه ترین و باحال ترین و بامعلومات ترین استاداییه که من تا حالا دیدم ! (فیس‌بوک)

--------------------------------------------------------------------

نوین

برا تاریخ نوین عالیه. یعنی یه چیز می‌گم یه چیز می‌شنوی. فقط حضور غیاب مهمه. اگه حضور داشته باشی مینیمم ۱۷ئه. (فیس‌بوک)

تربیت بدنی

اصغرزاده

تربیت بدنی

نمره: حدود ۱۷.

غیبت اهمیت: می‌دهد

--------------------------------------------------------------------

صفابخش

تربیت بدنی

نمره: در بدترین حالت ۱۴.

غیبت اهمیت: می‌دهد.

گیر می‌دهد.

--------------------------------------------------------------------

رهبران

تربیت بدنی۱

نمره: تضمینی بالای ۱۵ (در صورت منظم بودن در کلاس)

دفاع مقدس

 

جهان سری

دفاع مقدس

نمره: ۱۸-۲۰

غیبت اهمیت: نمی‌دهد

این درس واحد حساب نمی‌شود ولی برای بالا بردن معدل بسیار هم خوب است

  • سعید رمضانی

برنامه ترم اول ۹۲-۹۳

سعید رمضانی | پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴ ق.ظ

برنامه ترم اول ۹۲-۹۳ بر روی سایت دانشکده قرار گرفت و می‌تونید از این لینک دریافت کنید.

خوبی برنامه اینه که چهارشنبه کلا درس نداریم (: 

بدی برنامه هم زیاده. فکر کنم اکثر دوستان مثل من کاربرد کامپیوتر در بازرگانی رو گذروندند، دوستان اگر بخوان، کلاس‌های زیر هم در این ترم ارائه می‌شه و با برنامه ما تداخل نداره:

اقتصاد توسعه (دکتر رنج‌پور) - دوشنبه ۲ تا ۴ - چهارشنبه* ۲ تا ۴ 

اصول بازاریابی (دکتر فاریابی) - سه‌شنبه ۸ تا ۱۰ - چهارشنبه* ۱۰ تا ۱۲

اقتصاد مدیریت (دکتر پورعباد) - دوشنبه ۲تا ۴ - چهارشنبه* ۱۰ تا ۱۲

در ضمن این ترم درس اقتصاد ریاضی هم توسط استاد اصغرپور ارائه می‌شه که شنبه‌ها ۱۰تا۱۲ و یک‌شنبه‌ها* ۱۰تا۱۲ هست که با برنامه ما تداخل داره. 

درس اقتصاد صنعتی هم توسط استاد فلاحی سه‌شنبه‌ها ۱۰تا۱۲ و یک‌شنبه‌ها* ۱۰تا۱۲ هم ارائه می‌شه. (که باز تداخل داره)

نظر شما چیه؟ شما می‌خوایید چه تغییراتی در برنامه برای خودتون بدید؟

برنامه ترم

  • سعید رمضانی

نحوه ثبت‌نام ورودی قدیم برای خوابگاه

سعید رمضانی | يكشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹ ق.ظ

ثبت نام خوابگاه ورودی قدیم

  • سعید رمضانی

فرزندان فکری نیچه در اقتصاد

سعید رمضانی | دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۵۹ ق.ظ

نیچه

مقاله مفصل نشریه نیشن درباره فرزندان فکری نیچه در اقتصاد. در این مقاله نویسنده به ارتباط فکری میان فریدریش نیچه و مکتبی از اقتصاد که به اطریشی ها معروف شد می پردازد. اطریشی ها کارل منگر، فریدریش فون هایک، لودویگ فن میسس و دنباله روهای شان در اقتصاد. آنها مبدع نظریه ماریجینالیسم یا ارزش افزوده در اقتصاد بودند و در ظاهر، هیچ ارتباطی میان اندیشه های نیچه با آنها نیست اما نویسنده با مقایسه هایی جالب، از متون شان به نتایجی بدیع می رسد. این اقتصاد دانان، بعد از مرگ نظریه ارزش کار (ایده مارکس که ارزش هر چیز را با میزان تلاشی که برای تولید ش شده بود اندازه می گرفت) نظریه ای جایگزین ارایه کردند که اقتصاد را از محیطی خنثی، به قلب توجهات سیاسی تبدیل میکرد: آنها مدعی بودند که این فرض که نیازهای اولیه، واقعا نیازهایی اولیه هستند، از پیش خطاست. سوسیالیسم با تمام قدرت می تازاند ولی به یک پرسش نمی توانست پاسخ بدهد: آیا اینکه بگوییم خوراک و پوشاک و محل اقامت نیازهایی اولیه هستند، خودش یک جور ارزش گذاری نیست؟ سوسیالیست ها می گفتند دولت می بایست با تامین اینها، جا را برای شکوفایی واقعی انسان فراهم بکند: زیبایی شناسی، دوست داشته شدن و ارزش های دیگر.

سوسیالیست های پیش رو، از دولت می خواستند اینها تامین بشود تا فرد بتواند درباره اینکه ارزش های زندگی ش چیست و دوست دارد زندگی ش را صرف کسب چه چیزهایی بکند خودش تصمیم بگیرد. اطریشی ها، می گفتند این نگاه خودش دارای باری ارزشی است: شاید کسی ترجیح بدهد بیشتر اوقات گرسنه باشد ولی چیزی بسازد که برایش بسیار مهم تر است. 
اینگونه بود که اقتصاد، از توصیفی عقیم در عرصه محاسبات، تبدیل به مرکز توجه اخلاقیات شد. اطریشی ها می گفتند تنها با در نظر گرفتن همه گزینه هاست که انسان، مجاز به انتخابی اخلاقی م شود. حتی از این هم فراتر می رفتند و می گفتند فشارهای اصول اولیه اقتصاد (منابع محدود و خواسته های نامحدود) است که فرد رامجبور به تصمیم گیری می کند. اینها همه در زمانی بود که عده ای، اخلاق را در سیاست جستجو می کردند. یونگر و اشمیت، نظریه پردازان سیاسی نازیسم، از همین واژه ها و نگاه به زندگی، نتیجه می گرفتند می بایست جنایت کرد. نبرد اطریشی ها اما به موازات نبرد نیچه، برای رهانیدن نگاه از ارزشگذاری بود.


شاگرد بزرگ این مکتب، شومپتر بعدا ایده «کارآفرین» را خلق کرد. شومپتر او را کسی می دانست که حتی نمی تواند یابو را کیش کند، اما ملتی را مجبور به پیروی از خواسته ش می کند. اما همو بود که متوجه شد سرمایه، حتی کارآفرینی را هم سوسیالیستی اداره می کند. به جای یک کارآفرین که یک تنه مدیریت کند، نظام سرمایه مجموعه ای تصمیم گیر می سازد که همه چیز را اداره بکنند. شومپتر موازنه که مفهومی بنیادی در اقتصاد بود را تمسخر می کرد (تعادل منجر به مرگ می شود) برای همین کارآفرین را نظامی می دید که در برابر یک ارتش منظم و کهنه کار ولی مستهلک قدآراسته. کارآفرین است که راه جدیدی برای انجام دادن کارها پیدا می کند: شیوه ای از تولید که به یک دهم انرژی نیاز دارد، روشی از توزیع که باعث گسترده شدن بازار می شود، ایده ای خدماتی که توده ها را جلب خواهد کرد. 
اطریشی ها به خوبی به اثرات تبلیغات و پروپاگاندا آشنا بودند. هایک در کتابش می نویسد توده بر خلاف نظر کتب اقتصادی، نه چندان منطقی عمل می کند و نه می تواند نیازهایش را تشخیص بدهد بلکه بسیار هم نسبت به آنچه دیگران با تبلیغات به عنوان اولویت هایش مشخص می کنند آسیب پذیر است.


هایک به آزادی، به عنوان یک هدف نگاه نمی کرد، بلکه آن را وسیله ای می دید برای رسیدن به هدفی بزرگ تر. همچنین هایک معتقد بود که ثروت، نیروی پیشرانه ای غیر قابل چشم پوشی است. در نگاه او، ثروتمندان هستند که با خرید چیزهای گران، فرصت را به تولید کننده می دهند که به آزمایش ایده اش بپردازد. بسیاری از چیزهایی که در زمانی منحصر به ثروتمندان بود، به لطف خرج کردن های آنها و همت تولیدکنندگان، امروز بدل به کالایی برای مصرف عمومی شده اند، از جوراب نایلونی زنانه تا تحصیلات عالی دانشگاهی. ثروتمندان هستند که می توانند با چشم پوشی از مسابقه سگ دو زدن برای کسب لقمه ای نان، به فکر کارهای بزرگ تر باشند: تاسیس نهادهای مدنی، کمک به توسعه علم و حمایت از هنر. او می گفت جامعه ای که برای تولید فرهنگ متکی به قشر کارگر باشد، محکوم به نابودی است. هایک به همین جهت مخالف ایده حذف ارثیه بود. به نظر او، قشری که ثروت را به ارث می برند، وظیفه ای دارند که جامعه را به پیش ببرند. هایک همچین با آزادی تنها سروکاری ابزاری داشت. به نظرش عادلانه می آمد که به دلایلی چون همین ثروتمندی، کسی آزادی ش در انتخاب چیزها بیشتر از دیگران باشد (یکی در میلیون که فرصت می کند دنبال چیزهایی برود که دیگران هرگز نمی توانند)، اما در عین حال می خواست که این توزیع ناعادلانه آزادی، آزادانه تقسیم بشود. از نظر او،ما دانشی پیشینی نداریم که بدانیم چه کسی از این آزادی نامتقارن بهترین استفاده را می کند بنابراین بهتر است آن را به شانس واگذار بکنیم تا به دست بهترین بیوفتد. بر خلاف نظر مورخین چپ گرا، فاشیسم و نومحاظفه کاری نیستند که بیشترین تاثیر را از اطریشیها گرفتند بلکه نولیبرال ها هستند. 

+ متن مقاله:

http://www.thenation.com/article/174219/nietzsches-marginal-children-friedrich-hayek?page=0,0#axzz2cTSu66Kl

+ ترجمه از Daniel Jafari

  • سعید رمضانی

درآمد اولیه تضمین شده

سعید رمضانی | شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ب.ظ


پنجاه سال پیش، یک هیات مشورت دهنده به پرزیدنت ایالات متحده، تنها راه قطعی از میان بردن فقر را یک حقوق پایه تضمین شده اعلام کرد. با اینکه در چندین و چند انجمن تخصصی دیگر هم چنین راه حلی پیشنهاد شد، هیچ وقت جدی گرفته نشد. مارتین لوتر کینگ هم در کتابش به این راه حل به عنوان تنها راه حل ممکن اشاره کرده بود. پنجاه سال بعد از آن اما با وجود ۱۴ میلیون بیکار در ایالات متحده، هنوز وعده سر کار بردن همه شان داده می شود در حالی که هیچ مدرکی در دست نیست که بتوان برای همه شغل ایجاد کرد.

جالب اینجاست که میلتون فریدمن هم یکی از هواداران دادن حقوق پایه به همه بود. امروز در ایالات متحده، ۳۰۰ برنامه فدرال بودجه ای معادل ۴۰۰ میلیارد دلار دارند که بیشترش هزینه امورات اداری می شود تا اینکه به فقرا اختصاص داده بشود. چالرز گرنت که خود مخالف برنامه های تامین اجتماعی بود اکنون می گوید می بایست به هر نفر بالای ۲۱ سال ده هزار دلار سالانه داد. برنامه ای مشابه در ایالت الاسکا، سه دهه است که کمک هزینه ای ۲ هزار دلاری به همه می دهد و بسیار موفق بوده. ایالات متحده ثروتمند ترین ملت دنیاست. با ۵۸ تریلیون دلار سرمایه که در صورتی که تقسیم بر جمعیت بشود نفری ۱۸۵هزار دلار می شود. با عمومی کردن این پول می شود امنیت اقتصادی را به حقی عمومی بدل کرد.

ترجمه‌ای از:

http://www.ibtimes.com/fighting-words/fulfilling-one-martin-luther-king-jrs-dreams-basic-income-guarantee-1392545

مترجم: Daniel jafari

  • سعید رمضانی