وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۳ ارديبهشت ۹۸، ۰۸:۴۶ - پریسا نامجو
    عالی
طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

تاثیر نفر اولی در کنکور ارشد

سعید رمضانی | جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۱۵ ب.ظ

«رتبه‌اش ۸۰۰ بود، دانشگاهی که ۱۸۰ می‌خواست قبول شد. با نفر اولی»

این جزو شایعاتی بود که در مورد تاثیر نفر اولی بر قبولی دانشگاه در ارشد شنیده بودم. البته شایعات یک دهم، یک هفتم، یک سوم و یک دوم شدن رتبه رو هم شنیده بودم.

البته این شایعات مربوط به قوانین قدیمی‌تر است و آیین‌نامه جدیدتر( ۲۱/۷۷۸۹۷) از همین دوره برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ اعمال خواهد شد و تاثیراتش هنوز مشخص نیست. 

-----

نفر اول بودن در بین هم‌رشته‌ها و هم ورودی‌ها اگر ۸ ترمه تمام کنید(کارشناسی پیوسته را) در قبولی ارشد تاثیر می‌گذارد. «سازمان سنجش موظف است حداکثر معادل ۱۰ درصد(با تقریب اضافی) در هر کد محل تحصیل در دوره بالاتر را بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط این آیین نامه اختصاص دهد»(آیین نامه شماره ۲۱/۷۷۸۹۷)

در آیین‌نامه فقط شرط نفر اولی ذکر شده و شرط معدل وجود ندارد، یعنی حتی اگر با معدل ۱۶ هم اگر نفر اول باشید شامل این آیین‌نامه می‌شوید.

----

برای استفاده از این شرایط، فرمی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته موجود است که باید پر کنید و به معاونت آموزشی محل فارغ‌التحصیلی ارائه کنید. آن‌ها هم باید حداکثر تا ۶ام مرداد ماه فهرست نفرات اول را در پرتال سازمان سنجش وارد کنند تا بتوانید از این شرایط استفاده کنید. 

دریافت
عنوان: آیین‌نامه‌ی پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی(پیوسته و ناپویسته) و کارشناسی ارشد
حجم: 269 کیلوبایت
توضیحات: آیین‌نامه‌ی پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی(پیوسته و ناپویسته) و کارشناسی ارشد شماره ۲۱/۷۷۸۹۷

  • سعید رمضانی

سوالات مرحله اول المپیاد اقتصاد قطب ۴(تبریز)

سعید رمضانی | دوشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ب.ظ

سوالات مرحله اول المپیاد اقتصاد قطب ۴(تبریز) را در PDF زیر آماده کرده‌ام. سوالات را بر اساس چیزی که یادمان مانده بود بعد از امتحان نوشتیم(که البته با توجه به این که هر امتحان ۴ سوال بود، همه را یادمان مانده(:  )

دریافت
حجم: 642 کیلوبایت
توضیحات: سوالات المپیاد مرحله اول قطب تبریز

  • سعید رمضانی