وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۳ ارديبهشت ۹۸، ۰۸:۴۶ - پریسا نامجو
    عالی
طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

پاورپوینت اقتصاد کلان ۲ - تورم و بیکاری - استاد اصغرپور

سعید رمضانی | دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۵۶ ب.ظ

فایل مربوط به قسمت تورم و بیکاری درس اقتصاد کلان ۲ رو می‌تونید از لینک‌های زیر دریافت کنید.

این فایل‌ها مربوط به تدریس استاد اصغرپور در دانشگاه تبریز می‌باشند.

دریافت
عنوان: فایل پاورپوینت تورم و بیکاری
توضیحات: پاورپوینت تورم و بیکاری - اقتصاد کلان ۲

یا لینک زیر:

http://www.mediafire.com/view/?x76xq0enihtfefj

*در ضمن آدرس زیر هم مربوط به وبلاگ استاد اصغرپور است. شاید برایتان جالب باشد:

http://asgharpur.blogfa.com

  • سعید رمضانی

پاورپوینت‌های اقتصاد کار - استاد بهبودی

سعید رمضانی | پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۹ ب.ظ

استاد بهبودی

پاورپوینت‌های مرتبط با اقتصاد کار ( استاد بهبودی / دانشگاه تبریز) رو می‌تونید از لینک‌های زیر دریافت کنید. شاید در ادامه با رجوع به استاد فایل‌های بیشتری رو در این پست قرار بدیم.

دریافت پاورپوینت‌ها

در ضمن در وب‌گاه اساتید، یک پاورپوینت مربوط به «بازار نیروی کار» درس خرد هم وجود دارد. با توجه به فرمول‌های زیاد این مبحث، بعید است که از این قسمت سوال بیاید، ولی یک نگاه سریع بد نخواهد بود:

دانلود مبحث درس خرد - بازار نیروی کار

  • سعید رمضانی

تکالیف اختیاری اقتصاد کلان ۲

سعید رمضانی | پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳ ق.ظ

(لطفا هم‌کلاسی‌های گرام در کامل کردن این پست کمک کنند/ توضیحات فعلی ناقص است)

همان طور که استاد اقتصاد کلان ۲ (استاد اصغرپور) اعلام کرده‌اند، دانشجویانی که تا یک روز قبل از امتحان پایان ترم تکالیف ارائه شده را انجام دهند، نمره پایان ترمشان بیشتر خواهد بود.

در این پست در مورد این تکالیف بیشتر خواهیم دانست.

لیست تکالیف:

  • تکلیف۱

نمودار پراکنش مصرف-درآمد ملی کشور را در طی ۳۰ سال اخیر رسم کنید.

نمودار پراکنش مصرف استان‌ها را برای سال ۱۳۸۸ بدست آورید.

از رگرسیون ۲متغیره استفاده کرده و توابع مصرف بلندمدت را برای ایران به دست آورید.

نتایج را تفسیر کنید.

  • تکلیف ۲

(از راه رگرسیون)

(در تئوری کالدور) توزیع مجدد درآمد به نفع ثروتمندان موجب افزایش پس‌انداز و رشد سرمایه‌گذاری می‌شود.

آیا این نظریه در ایران صدق می‌کند؟

  • تکلیف ۳
  • سعید رمضانی

خدایا نماز مادرم را قبول فرما!

سعید رمضانی | پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۱۶ ب.ظ

خدایا نماز مادرم را قبول فرماروز مادر/زن بر تمامی مادران آینده کلاس و دانشکده و دانشگاه مبارک.

باشد که زودتر وارد فاز مادر شدن شوند(:

منبع:http://manmote.com/post/122789945

  • سعید رمضانی

بررسی مسائل روز : پلیس مخفی و بازار اموال دزدی

سعید رمضانی | دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷ ب.ظ

در مطلبی از ۱پزشک می‌خوانیم:

پلیس سانفرانسیسکو مدتی است که از شیوه مشابهی برای کاهش خریداران بالقوه آی‌فون‌های دزدی استفاده می‌کند، به این منظور افسرهای پلیس لباس مبدل می‌پوشند و در جاهایی که معلوم شده معمولا کالاهای الکترونیک دزدی رد و بدل می‌شوند، می‌ایستند و پیشنهاد فروش آی‌فون با قیمت پایین به اطرافیان می‌دهند، اگر کسی قبول کند، آنها دستگیرش می‌کنند!

ایده اصلی این است که دزدی آی‌فون با متزلزل کردن بازار خرید کاهش یابد.

آیفون

صرف‌نظر از مسائل حقوقی مربوط به این کار و این که آیا اصلا از نظر اخلاقی تشویق مردم به کار غیرقانونی و مجازات به خاطر این کار، درست است یا نه، به نظر می‌رسد که وجه اقتصادی این روش نادیده گرفته شده.

ما در اقتصاد مبادله‌ها یا همان بازار را با متغیرهای اصلی عرضه و تقاضا می‌شناسیم و می‌دانیم که تا وقتی عرضه و تقاضا هست، این عرضه‌ و تقاضاها به نوعی به هم خواهند رسید. حالا در این روش پلیس سانفرانسیسکو درصدد خراب کردن بازار یا روش مبادله است و به طور مستقیم طرف عرضه یا طرف تقاضا را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. در این گونه مواقع عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان واکنش نشان داده و روش مبادله را تغییر می دهند.

برای مثال همه‌مان شنیده‌/دیده‌ایم که زمانی که نحوه‌ی عرضه‌ی بلیط در ورزشگاه‌ها و سینما به تقاضاکنندگان به مشکل برمی‌خورد، بازار مربوطه (که می‌توانست به سادگی به همان شکل و قیمت رسمی باشد) تغییر شکل داده و به نوعی بازار سیاه تشکیل می‌شود. بازاری که در آن به غیر از قیمت مشکل بلیط‌های تقلبی و کلاه‌برداری دیده می‌شود.

به شخصه به پلیس سانفرانسیسکو پیشنهاد می‌کنم این روش را کنار بگزارد یا حداقل فقط در حد چند موردی که انجام شده باقی گزاشته و استفاده تبلیغاتی بکند، شاید که از این طریق مقدار کمی (حاشیه‌ای) از خریداران تلفن‌های هوشمند کم شود. ولی ادامه‌ی این روند باعث شکل‌گیری سطح بعدیی از بازار خواهد شد که کنترل و نظارت بر آن برای پلیس سخت‌تر خواهد شد.

امیدوارم که پلیس سانفرانسیسکو از سرنوشت بشر فیلم ماتریکس* عبرت بگیرد.

نظر شما چیست؟

*در فیلم ماتریکس بعد از این که تکنولوژی به مرزی رسیده که کنترل ربات‌ها/هوش مصنوعی از دست انسان‌ها خارج شده، انسان‌ها تصمیم می‌گیرند که منبع انرژی ربات‌ها (انرژی خورشیدی) را توسط سیاه کردن آسمان و جلوگیری کردن از رسیدن نور خورشید به ربات‌ها، قطع کرده و باعث نابودی آن‌ها بشوند. غافل از این‌که این ربات‌ها بعد از قطع شدن نور خورشید رو به استفاده از منبع انرژی دیگر که همان بدن انسان است می‌آورند و این گونه تقریبا تمام انسان‌ها تبدیل به منبع انرژی جهت بقای این هوش مصنوعی می‌شوند.

  • سعید رمضانی

وبلاگ هم‌کلاسی‌ها

سعید رمضانی | شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳ ب.ظ

قسمتی از وبلاگ روزبه سعادتی

نوشتن راز به اسارت درآوردن تفکر است.

نمی‌دانم چرا بعضی آشنایان، بعضی هم‌کلاسی‌ها، بعضی‌ها که هستند، نمی‌نویسند. با نوشتن می‌شود به ذهن، به تفکرات و به اندیشه‌ها نظم و نشانه داد. می‌شود کاری کرد که بمانند و بعد‌ها به درد بخورند. می‌شود ذهن و تفکر بهتری داشت، می‌شود بعدها نوشته‌های شخصی را خواند و خندید.

نمی‌دانم که چرا نمی‌نویسند. لازم نیست که همه‌تان مثل من خوش‌قلم باشید و فیلسوف و خوش‌تیپ. حتی اگر روی یک کاغذ هم بنوسید و بعد آن کاغذ را آتش بزنید، باز نوشته‌اید و باز ذهن آزادتری خواهید داشت.

حال اگر قسمتی از این نوشته‌هایتان، قسمتی از تفکراتتان در اینترنت قابل دسترسی باشد، چه بهتر. این گونه شناخت از همدیگر بیشتر می‌شود، این گونه ارتباطات زمانی که از هم جدا شده‌ایم پایدار می‌ماند. زمان‌هایی مثل تابستان و یا ترم آخر به بعد. هرچه باشد ما گروهی بودیم آشنا به هم. گروهی که با هم اولین روز‌های دانشگاه را تجربه کرد، گروهی که باهم وارد متن جامعه شد.

می‌گویند که دوران دانشجویی آخرین دورانی است که انسان دوستانی واقعی پیدا می‌کند. دورانی که پول دلیل ارتباطات نشده، دورانی که هم دانشجو (بی‌پول) هستند(: .

بیایید همدیگر را گم نکنیم.

پیشنهاد می‌کنم در این پست وبلاگ‌های خودتان/سایر همکلاسی‌ها را معرفی کنید. وبلاگ من (سعید رمضانی) و آقای روزبه سعادتی در قسمت پیوند‌ها لینک شده است.

  • سعید رمضانی

بن‌بست اقتصاد

سعید رمضانی | شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲ ب.ظ

بن‌بست اقتصاد

  • سعید رمضانی

خلاصه لایحه بودجه 1392

علی جوادی | شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۰۹ ب.ظ

خلاصه ای از بودجه سال 1392 برای درس اقتصاد ایران که بصورت خلاصه، برای امتحان پایان ترم  توسط من و آقای امامی پور تهیه شد رو براتون آپلود کردم. یه نسخه از این مطلب  رو هم استاد داره و از اون تو امتحان پایان ترم سوال خواهد داد.

 

 

دریافت
عنوان: خلاصه ای از بودجه 92
حجم: 1.16 مگابایت

  • علی جوادی

در این مدت چه گذشت؟

سعید رمضانی | جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰ ب.ظ

* تغییر زمان امتحانات

با توجه به اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری قبلی، پیش‌بینی می‌شد که برنامه‌های دانشگاه‌ها تحت تاثیر انتخابات ۹۲ قرار گیرد. این پیش‌بینی وقتی که ورازت علوم بیانیه‌ای با موضوع برگزار نکردن امتحانات از روز برگزاری تا ۲ تیر داد به واقعیت پیوست. ولی چیزی که ما دانشگاهی‌های تبریزی را اذیت کرد، عدم واکنش به موقع بود. با این که جزو سیاسی‌ترین دانشگاه‌های کشور هستیم ولی تقریبا آخر از همه وضعیت‌مان معلوم می‌شد. وضعیتی همچون وضعیت دیگران. امتحانات با همان فاصله‌های زمانی به جلو کشیده شد تا رسما از این ترم‌مان چیزی نماند.

طبق برنامه‌ی ارائه شده امتحانات از اول خرداد تا ۱۹ام خواهد بود:

تاریخ های جدید

ایام هفته

تاریخ های قبلی

ایام هفته

1/3/92

چهارشنبه

25/3/92

شنبه

2/3/92

پنج شنبه

26/3/92

یک شنبه

3/3/92

جمعه

27/3/92

دو شنبه

4/3/92

شنبه

28/3/92

سه شنبه

5/3/92

یک شنبه

29/3/92

چهار شنبه

6/3/92

دو شنبه

30/3/92

پنج شنبه

8/3/92

چهار شنبه

1/4/92

شنبه

9/3/92

پنج شنبه

2/4/92

یک شنبه

11/3/92

شنبه

4/4/92

سه شنبه

12/3/92

یک شنبه

5/4/92

چهار شنبه

13/3/92

دو شنبه

6/4/92

پنج شنبه

16/3/92

پنج شنبه

8/4/92

شنبه

18/3/92

شنبه

9/4/92

یک شنبه

19/3/92

یک شنبه

10/4/92

دو شنبه

 

*  برگزاری کلاس‌های جبرانی

به علت همین خبر بالا، (طبق شنیده‌ها) دانشگاه تبریز اعلام کرده در صورت لزوم اساتید درس‌های ۲ و ۳ واحدی  می‌تونند کلاس‌های جبرانی بگزارند. زمان کلاس‌های معلوم شده به شرح زیر است. (زمان کلاس مدیریت تولید هنوز مشخص نشده، زمان کلاس کلان احتمالا تغییر کند):

  • اقتصاد کلان : ۱۷:۳۰ الی ۱۹ - یکشنبه
  • اقتصاد کار : ۱۲ الی ۱۳:۳۰ - سه‌شنبه
  •  مدیریت مالی: ۱۴ الی ۱۵:۳۰ - سه‌شنبه

* پروژ‌‌ه‌های نمره‌دار

تا این لحظه اساتید کلان و مدیریت مالی پروژه‌‌هایی را تعیین کرده‌اند که در صورت اجرا، برای دانشجوی موردنظر حامل نمره خواهد بود.

  • اقتصاد کلان - ۳ سوال - ۲ نمره پایان ترم - یک روز قبل از امتحان پایان ترم
  • مدیریت مالی - ۲ سوال - تا شروع امتحان

 

  • سعید رمضانی

سرنوشت وبلاگ قبلی چه شد؟

سعید رمضانی | پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳ ب.ظ

شاید برای بسیاری از هم‌کلاسی‌ها این سوال پیش‌ نیاد که سرنوشت وبلاگ قبلی چی شد، چون باحال نبودند (به این معنی که وبلاگ قبلی سر نمی‌زدند) ولی شمای باحال حقتونه که بدونید.

برای وبلاگ من اول سرویس bloghaa رو انتخاب کردم چون برپایه‌ی سیستم وردپرس (یک سیستم معروف جهانی وبلاگ‌دهی) بود و هم فضای اختصاصی برای آپلود می‌‌داد و هم می‌شد با نرم‌افزارهای مختلف پست منتشر کرد. امکاناتی که سیستم blog.ir ندارد. نکته‌ای که از آن غافل ماندم، ناپایدار بودن اغلب پروژه‌های شخصی در ایران بود، پروژه‌ی bloghaa هم کاملا شخصی بوده. صاحب سیستم از پس هزینه‌ها برنیامده و در نتیجه این سرویس‌ وبلاگ‌دهی با تمام وبلاگ‌ها و امکاناتش به ازای ۱۰میلیون تومان به فروش گزاشته شده. همین که خریدار جدید سیستم را به راه بیندازد، من امکان منتقل کردن تمام مطالب را خواهم داشت.

سیستم فعلی اگرچه امکانات کم‌تری دارد ولی بسیار مطمئن‌تر و پایدارتر است. پشت این سیستم‌وبلاگ‌دهی شرکت بیان، یکی از معتبرترین شرکت‌های نرم‌افزاری کشور و مطرح در سطح بین‌المللی، ایستاده است.  مثلا محدودیت تعداد نویسنده (۳) دارد.

امیدوارم آدرس و سیستم جدید بهانه شده و هم‌کلاسی‌های عزیز تعاملات الکترونیکی الکترونیکی بیشتری با هم داشته باشند، تعاملاتی که کم‌هزینه و کم‌خطرتر است(:


 

  • سعید رمضانی