وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۳ ارديبهشت ۹۸، ۰۸:۴۶ - پریسا نامجو
    عالی
طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

در مورد امتحان تجارت الکترونیک

سعید رمضانی | يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۳۰ ق.ظ

استاد سلمانی در کلاس در تجارت الکترونیک بر روی بعضی اسلاید‌ها تاکید داشتند. بعضی از مطالب این اسلاید‌ها و مواردی که به نظ خودم مهم بودند رو می‌تونید در ادامه مطلب ببینید:

*تجارت الکترونیکی کامل و جزیی

شامل سه بخش محصول و فرآیند و عامل تحویل است که یا فیزیکی‌اند یا دیجیتالی. با توجحه به مقدار دیجیتال‌سازی هشت حالت (مکعب) را تشکیل می‌دهد.

*B2B

معاملات شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های بزرگ دیگر، مثلا با تامین‌کنندگان که بیش از ۹۰ درصد تجارت الکترونیکی را شامل می‌شود.

*منافع تجارت الکترونیکی

دسترسی جهانی، کاهش هزینه‌ها، یک تجارت همیشه در دسترس برای کاربران، کاهش هزینه‌های ارتباطی، کاهش هزینه‌های انبارداری، خدمات به مشتری بهتر، وجود اطلاعات در دسترس همه، دسترسی به کالاهای منحصر به فرد، خرید راحت

* محدودیت‌های تجارت الکترونیکی

مشکلات امنیتی، عدم وجود اعتماد، ریسک، کمبود مدل‌های تجاری، فرهنگ، تایید هویت، کلاه‌برداری‌ها، موانع قانونی، نبود استانداردهای جهانی، کمبود پهنای باند ارتباطی، موانع یک‌پارچه‌سازی نرم‌افزارها با روندهای موجود، روش‌های ساخت نرم‌افزار هنوز در حال تکامل هستند

 

 

*کاتالوگ سنتی در مقابل دیجیتال

سنتی بدون داشتن اطلاعات فنی زیاد تولید می‌شود، بدون نیاز به کامپیوتر از آن استفاده می‌شود و حملش آسان‌تر است. دیجیتال به روز رسانی‌اش آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است، قابلیت‌ شخصی‌ سازی دارد، هزینه‌های بلند مدت را کاهش می‌دهد، مقایسه را راحت‌تر می‌کند، با مراحل بعدی مثل سفارش دادن و ... یک‌پارچه است و ...

* ویژگی‌های اقتصاد دیجیتالی

جهانی شدن، دیجیتالیزه شدن، سرعت زیاد،  ازدیاد اطلاعات، جست‌وجوی هوشمند، جنگ‌های سایبری، سازمان‌های دیجیتالی

* ویژگی‌های شرکت دیجیتالی در مقابل شرکت معمولی

فروش آنلاین، فروش محصولات دیجیتال در کنار محصولات فیزیکی، کاتالوگ‌های دیجیتال، حراج‌های آن‌لاین در همه جا و همه زمان، نیاز به هزینه ثابت کم، تولید از سفارش شروع می شود در حالیکه در شرکت معمولی تولید از پیش‌بینی خرید شروع می‌شود، بازاریابی وسیع از طریق شبکه‌های اجتماعی در مقابل بازاریابی دهان به دهان

* عناصر و مشارکت کنندگان بازارهای الکترونیکی:

مشتریان، فروشندگان، خدمات و محصولات، زیربنا، جلوی پیش‌خوان، پس‌خوان، خدمات پشتیبانی، ...

*کاتالوگ الکترونیکی

کاتالوگ الکترونیکی پویاتر، سفارشی‌تر، یک‌پارچه با فرآیند‌های خرید و فروش و دریافت سفارش و پرداخت و حمل کالا است

*کاربران بازار اینترنتی کار:

جست‌وجوگران شغل، کارفرمایان دنبال کارگر، تبلیغات دسته‌بندی شده،  آژانس‌های کاریابی، سازمان‌های دولتی

* اندازه بازار b2b:

۸۵ درصد مبادلات الکترونیکی می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود در ۲۰۱۲ b2b جهانی ۱۵ تریلیون دلار ارزش داشته باشد.

*مدیریت دانش:

پروسه‌ی به دست آوردن و تولید دانش، ذخیره‌سازی دانش، به‌روز رسانی مداوم دانش، توزیع دانش و استفاده از آن در زمان‌هایی که نیاز است می‌باشد.

*عوامل مهم توفیق یک روش پرداخت الکترونیکی:

استقلال، پرتابل بودن، امنیت، ناشناس بودن، راحتی استفاده، پورسانتی که کم می‌کند، میزان قوانین محدودکننده

*ویژگی های تجارت سیار

حضور فرامکانی، سهولت، رابطه دو طرفه، شخصی سازی، محلی کردن محصولات و خدمات

 

  • سعید رمضانی