وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۳ ارديبهشت ۹۸، ۰۸:۴۶ - پریسا نامجو
    عالی
طبقه بندی موضوعی

آیا نمره باید همان نمره سر امتحان باشد؟

سعید رمضانی | جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۹:۱۵ ب.ظ

نمراسعید به سبک نام‌گزاری قضیه‌های معروف با نام دانشمندانی که آن‌ها را مطرح کرده‌اند، نام‌گزاری شده. نمره + سعید

به هر حال.

استادی داریم که به یک فرد که نمره ۲ گرفته بود، نمره قبولی داده و گفته که این نمره را دادم که ترم بعد قیافه‌ات را نبینم. این استاد به اکثر دانشجویان هم که نمره قبولی را نگرفته‌اند به راحتی نمره قبولی داده و شیفت‌های چند نمره‌ای در تاریخ استادی‌اش امری متداول است.

و اما فرضیه:

«نمره‌ای که در کارنامه درج می‌شود باید همان نمره‌ای باشد که در امتحان آخر ترم (بدون ارفاق) می‌گیرد» (البته با این فرض که امتحان میان‌ترم یا تکلیف نمره‌داری در طول ترم مطرح نشده.)

و اما شرایط:

۱ – اگر فرض کنیم که یک دانشجوی بسیار فعال در کلاس داریم که طبق فعالیت‌های کلاسی و احیانا ارزیابی‌های طول ترم مشخص شده که به درس مسلط است، این دانشجو در روز امتحان به دلیلی به مشکل بخورد و نتواند امتحان را آن طور که اطلاعات دارد بنویسد، در آن صورت ارزیابی فقط بر اساس میزان مطالب نوشته شده در آخرین امتحان، ارزیابی درستی نیست و باعث می‌شود این دانشجو مجبور شود یک ترم دیگر این درس را بخواند  و هزینه زیادی را متحمل شود.

۲ – اگر فرض کنیم که دانشجویی اصلا به درس اهمیت نمی‌دهد و هیچ درکی از درس ندارد و سر جلسه فقط ۲ نمره نوشته، در این صورت تجربه ثابت کرده (طبق تجربه‌های همان استاد) که این دانشجو هرچند ترم هم که این درس را انتخاب کند این درس را پاس نخواهد کرد. پس چه بهتر وقتی که استاد وظیفه‌اش را انجام داد و درس را ارائه کرد به این دانشجو نمره‌ای قبولی بدهد تا حضور این دانشجو سرکلاس  باعث پایین آمدن کیفیت درس نشود، مخصوصا که در هر صورت این دانشجو درس را نخواهد خواند.

۳ – اگر فرض کنیم که یک دانشجوی متوسط تا حد قبولی اطلاعات کسب کرده و به خاطر اشتباه محاسباتی یا اشتباه در فهم سوال یا ... نمره‌ی ۸.۵ گرفته، در این صورت نیز اگر استاد نمره‌ی قبولی ندهد، باعث هزینه بیشتر دانشجو (از نظر وقت) می‌شود. پس چه بهتر که نمرات نزدیک به ۱۰، نمره‌ی قبولی بگیرند.

و اما بحث:

۱ – ارزیابی این که دانشجویی اطلاعات کافی از درس دارد می‌تواند دارای اشتباه باشد. برای مثال به شخصه با این که در درس اقتصاد کلان ۲، فعالیت زیادی در کلاس داشتم ولی اگر علاقه‌ی شخصی من برای مطالعه در امتحان نبود، شاید اصلا مباحث پایه‌ای مربوط به IS-LM  را متوجه نمی‌شدم. گرچه به نظر می‌رسد تعداد این اشتباهات به حدی زیاد نباشد که بحث اصلی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین به نظر می‌رسد باید که در این موارد به این دانشجو نمره‌ی کافی را داد.

۲ -

*: اگر این مورد درست باشد،‌در این صورت اصلا چه نیازی به ارزیابی است؟ چون بالاخره که فردی که ۲ می‌گیرد هم مثل فردی که ۲۰ گرفته قبول می‌شود و هیچ افتادنی در کار نخواهد بود.

#:  گرچه هر دو قبول می‌شوند ولی در رتبه‌ بندی فردی که ۲ گرفته، بسیار پایین تر از فرد قوی خواهد بود و امروزه هم معدل نقش مهمی در استخدام دارد.

*: درست نیست. تقریبا در همه موارد خود مدرک مهم است. مثلا شما که نزد یک متخصص می‌روید، فقط می‌دانید که مدرک تخصص دارد یا مثلا وقتی که فردی مطلبی می‌نویسد، زیر آن می‌نویسد «دکتر فلانی» و معدلش را ذکر نمی‌کند. مدرک به طور کلی یعنی کسی اطلاعاتی در حد دکتری یا فوق لیسانس را دارد و این را دانشگاهی که این مدرک را صادر کرده تضمین می‌کند.

*: آقا اصلا استاد که این دانشجو را می‌بیند، نمی‌تواند در کلاس درس بگوید. همین بهتر که با نبود این دانشجو، کیفیت تدریس بالاتر برود.

#: از این رویه شاید بتوان نمره قبولی دادن به نمره ۲ را تایید کرد. ولی این کار نباید رویه‌ای شود برای سایر اساتید.

۳ –

در مورد ۳ هم من بحثی ندارم.

 

 

 

 

 

  • سعید رمضانی

نمره

امتحان

استاد بهبودی

نظرات  (۲۰)

دانشگاه ک سهله تو مدرسه و بویژه تو کنکورم همین سیاستای غلطی ک اتخاذ کردن و کلهم همه در دانشگاه الان حضور دارن و کیفیت فدای کمیت شده...
استادیم داشتیم9.5 یکی از دوستان مظلوم کلاسو 10 نداده بود...
اصلا نمره معنایی نداره ب نظرم...
خیلی وختا نمرات سلیقه ای اعمال میشن...
البته دروس و رشته هایی ک جنبه تئوریکی دارن این مشگل حادتره...
دست استادی که ارفاق میده درد نکنه اگه این ارفاقا نبود من سیاه بخت ومشروط میشدم
به نظرمن قبولی شرطه حالا فرقی نداره نمره کم باشه یازیاد.توهین نشه مثلا شما نمرتون زیادشده چی شده که.فقط خودتونو خسته ودر به درکردین .تومدرسه هم من خودم درس نخون بودم حالا هم شماوهم من که سطح نمره هامون فرق داره تو یه رشته هستیم حالادیدی من راست میگم
عزیزی ک اینو نوشتی اینطور ک شما نوشتی من شک دارم حتی قبول شده باشی!!!چن بعضی دروس اصلی ما جورین ک واقعا کسیک خونده باشه قبول میشه!(من جمله کلان2.امار.ریاضی2 و..)شما ک نمیخونی چطور میتونی قبول شی(:قبولی در بعضی دروسم کار شاقی نیس اگ ملاکتون اون دروسه!
پس فردا ک مدرک مبارک و بدس گرفتین تازه میفهمی معنای حرفتو..البته اگ انقد پشتتون ب جای محکم وسفت وسختی بنده ک دیگ هیچی!بله حق باشماست(:
در ثانی اولویویت اول همه ما پاس شدنه ولی اگ نمرمونم بهتر شه ک دیگ ضرر نمیکنیم!بعدشم بالاخره نمره خوب اعتماد ب نفس میاره(((((((((((((((:
درکل عمیقا بنگرید خالی از مزیت نیست!
خنگ نباشین.اینا بدون کنکور میرن ارشد.چی بهتر از این؟؟؟؟
^^جون من وتو ازقافله عقب موندیم مردم میدونن چیکار کنن فکر کنم تومخ نداری که این حرفوگفتی  

شما دارید بی خود خودتونو خسته میکنید درس چیه نمره کیلو چنده ..به من 0.25 دادن تو بیمه فقط به خاطر اینکه گفتم تقلب نکردم.....دانشگاه تبریز چیرت ترین دانشگاست به خاطر چیزای  چیرت خودتونو خسته نکنید

 

ب شما0.25 دادن چن گفتین تقلب نکردین...؟؟؟!!!من ک ب شخصه متوجه منظورتون نشدم(:
هنو دانشگاه چرت ندیدی ک ب راحتی کل ابهت دانشگامونو زیر سوال میبری!!!
یکی نفهمه فک میکنه چ خبره حالا...!
این همه دانشگاه غیر چرت(!) هس با عناوین مختلف بفرمایین در اونجا تحصیل کنین(:اگ ناراضی هستین
دانشجویان عصر من از عجایب 7گانه جهان شگفت انگیزترن!
پر از انرژِی و انگیــــــــــــــــــــزه هستن در حد لیگ جهانی والیبال!
 در وهله 1خودتون باید بخونین نمره بگیرین.درک این انقد سخته؟؟؟؟؟؟

هم کلاسی که دانشگاه تبریز به سطح کلاست نمیخوره من جای توبودم اول میرفتم زبون فارسی روتمرین میکردم بعدا میومدم نظرمیدادم خودت فهمیدی که چی نوشتی

نه این رمضانی مطالب خوب میزاره وبلاگ ونه یکی پیدا میشه نظربزاره 

 

mani ke az bachegi farsi harf zadam farsa khob midonan man chi migam....az man be shoma berid farsi khondan yad begirid aslan harf zadan pishkesh...in baram ba latin neveshtam shayad befahmi man chi migam vali cheshmam ab nemikhore 

تومغزت هنوز رشدنکرده بودکه من فارسی بلد بودم .زیادبه خودت سخت نگیرچون خانم صبوری هم متوجه نوشته هات نشده بود

eee...didim sare kelas....ke benzine farsiton cheghdre..chera sakht begiram aslan vasam mohem nist ke befahmid ya nafahmid
تومنو باکسی توکلاس اشتباه گرفتی .به هرحال بحثونباید زیاد کشش بدیم 
خسته شدیم....................................................................................................................................
ی نفر بیاد بشینه رو صندلی داغ
..
.
پاسخ:
بسیار ایده خوبیه.
من و آقای حمیدی قبلا رو صندلی نشستیم. خودتون پیشنهاد بدین چه کسی. از دخترا باشه بهتره.
شما چه کسی رو پیشنهاد می‌دید؟

خانم صبوری خودت بشین اگه راس میگی.ولی ازپسرا باشه خوب میشه

من ک از طرف بچه ها وکالت ندارم(((:.بنظرم بهتره از اقایون شرو شه...ن خانمها..

پاسخ:
از آقایون فکر نکنم به غیر خودم و آقای حمیدی بازدیدکننده دیگه‌ای داشته باشیم. شما چرا خودتون نمی‌شینید؟
na az khanuma ham bazdidkonande kame man bazi ham kelasihaye dokhtaro mishnasam ke hatta adres veb ro nemidunan
پاسخ:
شما الآن خودتون خانم هستید؟ اگر بلی که خب من به غیر خودم و سجاد بازدیدکننده‌ی پسر دیگه‌ای نمی‌شناسم. ما هم که قبلا رو این صندلی نشستیم.
من در کف  حرف این دوستیم ک گفته وبلاگ حاوی مطالب ارزشی است!!
تو وبلاگ ما اصن مطلبی نیستش ک بخوایم بگیم ارزشیه یا غیر ارزشی!!
هرچیم هس راجب امتحانو و درس ایام امتحاناته...و لاغـــــــــــــــیر(:
توکه باهمه دوستی همه باهات جورن بگویکی بیاد رو صندلی بشینه دیگه.
پاسخ:
خب این یک نفر باید هر از گاهی به وبلاگ سر بزنه یا نه!‌ (:

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی