وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۳ ارديبهشت ۹۸، ۰۸:۴۶ - پریسا نامجو
    عالی
طبقه بندی موضوعی

تطبیق سوالات ویرایش۴ام و ۳ام مبانی اقتصاد سنجی گجاراتی

سعید رمضانی | پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۱۸ ب.ظ

با توجه به بحث پیش‌آمده در کلاس تطبیق سوالات ویرایش۳ام (ترجمه شده به فارسی) و ویرایش۴ام (که حل‌المسائل انگلیسی‌اش را در این پست برای دانلود گذاشته‌ایم) به شرح زیر است. 

در ضمن با توجه به تطبیق انجام شده به نظر می‌رسد حدود نصف سوالات از ویرایش ۳ام به ۴ام منتقل شده‌اند.

(ویرایش ۴ام ==> ویرایش ۳ام)

6.13==>6.20
6.14==>6.21
6.15==>6.1
6.16==>6.5
6.5==>6.4
6.6==>6.6
6.9==>6.14
6.10==>6.17

-------------------------------

7.19==>7.19
7.18==>7.18
7.20==>7.21
7.17==>7.17
7.16==>7.16
7.2==>7.4
7.3==>7.6
7.7==>7.10
7.6==>7.9
7.5==>7.8
7.11==>7.14

  • سعید رمضانی

گجاراتی

مبانی اقتصاد سنجی

نظرات  (۴)

طیق بحث پیش امده و بررسی های انجام گرفته....

ما هم چکش کردیم و جوابایی رو که شما گفتیم تطابق دادیم....

جوابای این حل المسایل با کتب فارسی ما نمیخونه....از چاپ پنجم به اینور که دهمه...

ما قرار بود جزوه دست نویس استادو بگیریم و کپی کنیم که شما بیان کردید مث اینکه جوابا رو دارید...

این ویرایشو که خودمون سه هفتس داریم....

پاسخ:
«دهمه»؟ درهمه؟
این کتاب فارسی که فعلا دست من هست، چاپ ششم ویرایش سوم کتاب گجاراتیه. این حل‌المسائل انگلیسی که دانلودش گزاشته شده برای ویرایش۴ام هست و با کتاب ما نمی‌خونه، ولی بعضی سوالات عینا (و بعضا با کمی اضافات) به ویرایش ۴ام منتقل شده. در نتیجه اون برای سوالات منتقل شده می‌تونید از حل‌المسایل ویراش۴ استفاده کنید، من آدرس بعضی سوالات رو دادم. 
حالا شما که نظر دادید من جواب سوالات رو هم چک کردم، با روی سوال می‌خونه. امکان داره وقت بگزارید و یکی دو سوال برای دو فصل ۶ و ۷ که من اینجا گزاشتم مشخص کنید که جواب نمی‌خونه؟
در ضمن من گفتم که حل‌المسائل نسخه۴ هست و احتمالا به درد بخوره. گرچه کلمه‌ی «اغلب»ی که برای تعداد سوالات استفاده کردم درست نبود و جلسه‌ی بعد به استاد خواهم گفت و تصحیح خواهم کرد.
در ضمن دقت کنید که کتاب استاد ویرایش ۲ام هست، نسخه ترجمه شده ویرایش۳ام. ممکنه که سوالات و پاسخ‌های استاد هم با کتاب ترجمه شده نخونه.

ببخشید ولی کتاب خودم و دوستام دقیقا ویرایش دومه و چاپ دهم ...درنتیجه با دست نوشته های استاد خواهد خوند....

در ضمن چرا ماها عادت داریم لقمه رو دور سرمون بچرخونیم وقتی راحت میشه رفت اتاق استاد و سوالای حل شده استادو گرفت!

توجه داشته باشید که استاد گفتن از تمارین سوالات پایان ترمو میدن...بنابراین از دست نوشته های خودشون بهتره که استفاده بشه....

پاسخ:
من باز چک کردم، البته چاپ‌های ششم و نهم رو. ببینید این کتاب فارسی ترجمه ویرایش سوم مبانی اقتصاد سنجی گجاراتی هست، حالا این ترجمه فارسی خودش یک‌بار ویرایش شده (احتمالا اصلاح اشکالات ترجمه و ... ) و شده ویرایش دوم. ولی اونی که دست استاد هست نسخه دوم مبانی اقتصادسنجی‌ه. 
این  کتاب فارسی شده یک نسخه‌ی بعد از اونیه که دست استاده و همان طور که سوالات نسخه‌۴ام با نسخه۳ام متفاوته احتمال داره که اون سوالات هم متفاوت باشه.
درسته می‌شه رفت و از استاد گرفت، ولی آیا بهتر نیست خودمون رو درگیر کنیم و بیفتیم دنبالش ببینیم هست یا نه و بعد بریم سراغ گزینه آخر یعنی استاد؟ (که خب جست‌وجو کردیم و دیدیم که فقط جواب حدود نصف سولات هست و حالا می‌شه برای گرفتن بقیه پاسخ‌ها به استاد -با دلیل- رجوع کرد)

الان وخته بررسیه اخه؟؟؟؟الان ما بایستی این سوالارو داشتیم  از خیلی وخ پیش...نصف کتاب تدریس شده بدون اینک 1مسئله بلد باشیم...هرکاری میکنین لطفا زودتر انجام بدین...ی ملت اوارن بخاطر این بررسیای بی موقع.بنظرم چن پیشنهاد توسط خانم علی اکبری مطرح شده نباید جز ایشون کس دیگ دنبال این کار میرفتن.در اون صورت این مسائلم پیش نمی اومد.کارعاقلانه گرفتن سوالا از استاده.این همه وخ کشی وتلاشم بی مورده.
پاسخ:
(:
رفتار و منش آدم‌ها متفاوته دیگه. من به شخصه دوست دارم خودم درگیر مسائل بشم و تا تهش برم و اگه نشد از فرد دیگه‌ای کمک بخوام. مثلا من الآن برم پیش استاد، زمانی رفتم که از تورنت‌های ۱۹۹۸ به بعد رو سرچ کردم، کلی سایت رو زیرورو کردم و به این نتیجه رسیدم که ویرایش۳ام حل‌المسائل کتاب گجاراتی برای دانلود نیست. 
یک خوبی این روش اینه که آدم کلی چیز تو این راه یاد می‌گیره. یک خوبیش هم اینه که وقتی پیش طرف (اینجا استاد) می‌ریم دیگه جزو آخرین گزینه‌هاست و دست‌پر هستید برای درخواست. 
گرچه من هنوز به استاد هم خوش‌بین نیستم، ویرایش کتاب اون دوم هست و ویرایش کتاب ترجمه شده سوم و ثانیا به نظر نمی‌رسه استاد پاسخ تمام سوالات رو خوب به صورت دستی داشته باشه.
در ضمن با توجه به پستی که گزاشتم و تطبیق، حدود نصف سوالات هست و تا این لحظه برای یاد گرفتن سوالات هم می‌تونستید به این حل‌المسائل رجوع کنید.
و صد البته و البته که حرفی که من زدم، یعنی این که «اغلب» سوالات در این پاسخ‌نامه موجود می‌باشد اشتباه بود و معذرت می‌خواهم.
تشکر

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی