وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

وبلاگ اقتصاد بازرگانی دانشگاه تبریز - ورودی ۹۰

وبلاگ دانشجویان اقتصاد دانشگاه تبریز - وبلاگی جهت اطلاع‌رسانی و گفت و گو

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۳ ارديبهشت ۹۸، ۰۸:۴۶ - پریسا نامجو
    عالی
طبقه بندی موضوعی

مطالب مرتبط با وحی بودن قرآن - اقتصاد اسلامی (دکتر صادقی)

سعید رمضانی | دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳ ق.ظ

در ادامه می‌تونید مطالب مرتبط با  وحی بودن قرآن رو که استاد صادقی در درس اقتصاد اسلامی برای کلاس ارائه کردند رو به طور کامل دانلود کنید.

دریافت
عنوان: دلایل وحی بودن قرآن
حجم: 838 کیلوبایت
توضیحات: ارائه شده در درس اقتصاد اسلامی

  • سعید رمضانی

نظرات  (۳)

وحی.. یا شصتاد درس بحث های کلاس  ربطی به درس اقتصاد اسلامی ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
چرا اتفاقا. این استاد علاقه داره که مباحث بسیار پایه‌ای مطرح بشه و برای اقتصاد اسلامی پایه‌ترین مبحث همین قرآن و اثبات وحی‌بودنش هست. البته بسیار پایه‌ای(:
سمیراجان لا اقل از سایر درسها ک هیچی عایدمون نمیشه! بذا لااقل 2تا واژه وجمله اضافی یاد بگیریم تا بیشتر بتونیم مغلطه کنیم  و فلسفه بافی ان چنانی کنیم!!وعقاید جالبمونو نشر کنیم!

در رابطه با  بحث پیش اومده در کلاس اسلامی چون یادم نبود کدوم ایه هس حرفی نزدم ...

وگرنه منم بلد بودم بگم  استاد شما قرانو قبول دارید یا نه.!!!

طبق ایه 5 سوره مائده....

امروز چیزهاى پاکیزه براى شما حلال شده و طعام کسانى که اهل کتابند براى شما حلال و طعام شما براى آنان حلال است و [بر شما حلال است ازدواج با] زنان پاکدامن از مسلمان و زنان پاکدامن از کسانى که پیش از شما کتاب [آسمانى] به آنان داده شده به شرط آنکه مهرهایشان را به ایشان بدهید در حالى که خود پاکدامن باشید نه زناکار و نه آنکه زنان را در پنهانى دوست‏خود بگیرید و هر کس در ایمان خود شک کند قطعا عملش تباه شده و در آخرت از زیانکاران است.

الْیَوْمَ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حِلٌّ لَّکُمْ وَطَعَامُکُمْ حِلُّ لَّهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ مِن قَبْلِکُمْ إِذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَلاَ مُتَّخِذِی أَخْدَانٍ وَمَن یَکْفُرْ بِالإِیمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ ﴿5﴾

 

پاسخ:
اگر بخواهید می‌شه در وبلاگ یک پست جداگانه به این موضوع اختصاص داد. به شخصه پیشنهاد می‌کنم آیه موردنظر رو در جلسه بعد بیارید و در کلاس مطرح کنید، استاد واقعا در این موضوعات سعه‌صدر دارند.
-----------------------
نظر شخصی من: در قرآن چیزهایی مثل نسخ و محکم و متشابه هست و تا اونجا که اطلاع دارم با یک آیه نمی‌شه حکم داد. برای بحث قوی‌تر با استاد و ادله بهتر پیشنهاد می‌کنم به فتاوای مراجع مختلف رجوع کنید و اون‌هارو جمع کنید. 
انجمن‌های دینیی مثل ‍askdin هم می‌تونه بسیار کمک کنه، تو این انجمن‌ها بحث‌های بسیاری صورت می‌گیره.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی